روزانه حجم بالایی از کالاها در کنار مراکز تجاری، پاساژها و بازارهای بندرعباس که بیشتر در مرکز شهر واقع شدهاند، تخلیه و بارگیری میشود. این اتفاق نهتنها موجب راهبندان و سد معبر دائمی در این بخش شده بلکه جلوه نامناسبی نیز به سیمای شهر داده است. طی سالهای اخیر و با تمرکز و توجه مسئولان استانی برای جذب و افزایش گردشگر به این خطه، طرح و برنامههای توسعهای هم در مرکز شهر بندرعباس با توجه به نزدیکی به ساحل رشد جالب توجهی داشته است. این در حالی است که بهسازی و ساماندهی معابر هماهنگ و همزمان با این رشد رخ نداده است. یکی از معضلات جدی کمعرض بودن خیابانها در این نقطه از شهر است. همین موضوع مشکلات فراوانی را برای شهروندان، بهویژه کسبه و بازاریان بندرعباسی ایجاد کرده و آنها را اغلب برای تخلیه و بارگیری اجناس با مشکلات عدیدهای مواجه کرده است.
خیابان های بخش مرکزی شهر بندرعباس از حد فاصل میدان یادبود ،چهارراه برق تا میدان اتوتاج در ساعاتی از شبانه روز دچار ترافیک می شود این وضعیت با وجود نصب چراغ های راهنمایی ،ایجاد پارکینگ ،یک طرفه کردن برخی از خیابان های این محدوده و اجرای چندین و چند پل غیر همسطح در مسافت های دورتر هنوز همچون گذشته است و مشخص نیست دقیقا این همه برنامه ریزی و صرف بودجه چه تحولی در روان سازی ترافیک این محدوده به وجود آورده است .
برخی از صاحب نظران معتقدند اجرای برخی از پل های غیر همسطح شهر بندرعباس با توجه به محل اجرای آنها با سیاست تحرک ناوگان اقتصادی صورت گرفته است چه اگر غیر از این بود مناطق مرکزی شهر که بیشترین حجم تردد را به خود می بینید عملا بهره ای از این طرح های بسیار مهم نبرده است .
به طور مثال اجرای یک پل غیر همسطح در چهار راه برق به سمت میدان شهربانی می توانست حداقل گره گشای ترافیک این منطقه پر ازدحام شود .
از این گذشته اشغال قسمت هایی از حاشیه خیابان اصلی این محدوده به عنوان رمپ تاکسی خود عاملی در بروز بی نظمی و ترافیک محسوب می شود .
حال در نظر بگیرید در این آشفته بازار طرح بی آر تی با آن جایگاه عجیبش هم در این محدوده اجرا می شد که عملا ترافیک بسیار سنگین تر می شد .
طبق برنامه پیش بینی شده تا سال ۱۳۱۰ در صورت تحقق بودجه شهر بندرعباس باید صاحب ۲۰ پل تقاطع غیر همسطح شود .
حال باید آیا شهرداری همچنان نظرش ایجاد پل های غیر همسطح در جاده های ترانزیتی خواهد بود یا سرانجام فکری به حال بخش مرکزی شهر خواهد کرد.
در مجموع دو بلوار امام خمینی در محدوده بخش مرکزی و سید جمال الدین اسد آبادی که برخی ساعات ظهر و غروب دچار ترافیک می شوند به نظر می رسد از برخی نقاط دیگر شهر برای اجرای پل تقاطع غیر همسطح واجد شرایط تر هستند اما این معما که چرا این دو معبر پر تردد را به فراموشی سپرده ایم شاید دلیلش باز گردد به نحوه اجرای عجیب و غریب پل غیر همسطح رسالت که در آن روزها شایع بود بانک های دو سوی این چهارراه تمایلی به اجرای پل روی بلوار اصلی نشان ندادند و پل در معبر فرعی ایجاد شد که البته همان موقع برخی مسئولان این نظریه را رد کردند اما به هر حال پل غیر همسطح جوری دیگری اجرا شد.
لذا امید که مسئولان عمرانی با در نظر گرفتن اینکه بندرعباس در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر در برخی ایام سال پذیرایی صدها هزار گردشگر است فکری به حال ترافیک خیابان های بخش مرکزی شهر کنند و این گره کور را باز نمایند.