بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه, تیر 1, 1404
روزنامه ندای هرمزگان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
روزنامه ندای هرمزگان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه سیاست

گزارش ندای هرمزگان در کمسییون دریایی مجلس مطرح شد: دستگاه های نظارتی به رانت ایجاد شده در حمل کالاهای صادراتی توسط لندیگ کرافت ها ورود کنند

توسط تیم نویسندگان ندای هرمزگان
1399-11-18
زمان مطالعه: 1 دقیقه
گزارش ندای هرمزگان در کمسییون دریایی مجلس مطرح شد: دستگاه های نظارتی به رانت ایجاد شده در حمل کالاهای صادراتی توسط لندیگ کرافت ها ورود کنند

ندای هرمزگان – کاظم گلخنی
چندی قبل گزارش مشروحی از کاهش فعالیت لنج های باری بندر جاسک در روزنامه ندای منعکس شد.
لنج داران جاسکی با گلایه از نحوه توزیع بار معتقدند در بندر جاسک بخش عمده بارهای صادراتی تحویل لندیگرافت ها غیر بومی
می شود و بعضا هفته ای یکبار هم باری جهت صادرات به معدود لنج های جاسکی داده می شود.
به گفته یکی از ناخدایان جاسکی این وضعیت اجحاف آمیز در بنادر کشور عمان نیز به چشم می خورد و در آنجا نیز دست های پنهانی در تلاش است با بهانه های مختلفی عرصه را بر لنج های باری تنگ کرده و پهنه صادرات را به شناورهای لندیگرافت وا گذارد.برخی از لنج داران جاسکی مدعی شکل گیری نوعی مافیای تجاری هستند؛ مافیایی که به زعم آنها با بهره گیری از لنگدیگرافت ها پورسانت های کلانی در سواحل عمان به جیب می زند .مشکل لنج داران جاسک حتی از طریق رادیو خلیج فارس و همراهی خبرنگار ندای هرمزگان در برنامه شهر به شهر پیگیری شد.
اما لنج داران جاسکی از شرایط کاری خود همچنان ناراضی هستند به حدی که به گفته ها آنها از ۲۶ لنج باری سال گذشته فقط ۱۲ لنج تحمل این شرایط سخت را داشته و خیلی از جاشوها این روزها بخاطر بدهی و برهم خوردن شراکت صاحبان لنج ها بیکار شده اند .در همین پیوند یکی از فعالان حوزه بنادر شرق استان به ندای هرمزگان گفت: این روزها حتی بار فله ای مثل سیب زمینی و پیاز هم به لنج های باری جاسک کمتر می رسد
وی گفت: علاوه بر بارهای یخچالی و کانتینری اغلب بارهای فله نیز به لندیگرافت ها می رسد به حدی که نسبت به سال گذشته فعالیت لنج های باری جاسک کاهش زیادی داشته است، سال گذشته بابت بار به لنج ها حدود ۴۵ میلیون تومان پرداخت میشد و هر ماه ۶ مرحله سوخت یارانه ای دریافت می کردند اما الان اگر هفته ای یک بار به لنجی برسد فقط ۳۸ میلیون تومان دریافت می کند و دیگر از سوخت یارانه ای هم خبری نیست به همین خاطر لنجهای باری نصف دستمزد انتقال بار به عمان را باید صرف خرید سوخت کنند .وی گفت اگر واقعا مسئولان می خواهند به اشتغال بومیان ساحل نشین توجه کنند پس بهتر است آنها را در جریان کاهش اسف بار تعداد لنج های باری جاسک بگذارید تا بدانند در این چند ماه چند نان آور خانواده خانه نشین شده است .در همین حال حسین رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون دریایی با اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاههای نظارتی هر چه سریع تر به موضوع رانت ایجاد شده در صادرات کالا به وسیله لندیگ کرافت ها و منع حمل بار توسط لنج های چوبی در بندر جاسک ورود کنند.

Advertisement Banner
نوشته قبلی

مشاوره رایگان حقوقی به شهروندان سورو در مسجد جامع این محله

نوشته‌ی بعدی

ورود صیادان به بهسازی و باز سازی ذخایر آبزیان یک ضرورت است

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

نوشته‌ی بعدی
ورود صیادان به بهسازی و باز سازی ذخایر آبزیان یک ضرورت است

ورود صیادان به بهسازی و باز سازی ذخایر آبزیان یک ضرورت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین اخبار روز

  • (بدون عنوان)
  • احتکار در شرایط جنگی؛ تهدیدی برای اقتصاد و همبستگی ملی
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اعلام کرد پدافند بندرعباس پرتابه‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کرد
  • (بدون عنوان)
  • مدیر بنادر و دریانوردی قشم: بندر شهید ذاکری قشم تعطیل شد

صفحات مهم

درباره ما

تماس با ما

آرشیو روزنامه ها

  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما