بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه, تیر 1, 1404
روزنامه ندای هرمزگان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
روزنامه ندای هرمزگان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه شهر

پل بزرگ خلیج فارس از وعده تا عمل

توسط تیم نویسندگان ندای هرمزگان
1401-07-24
زمان مطالعه: 1 دقیقه
پل بزرگ خلیج فارس از وعده تا عمل

ندای هرمزگان – کاظم گلخنی
ویژگی ممتاز گردشگری جزیره قشم در کنار تبادلات اقتصادی موقعیت ویژه‌ای را برای جزیره قشم ترسم کرده به طوری که پس از کیش رتبه دوم بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ندای هرمزگان، از آنجایی که حمل ونقل مسافر و کالا در مسیر قشم و بندرعباس از طریق کشتی و قایق انجام می‌گیرد و در صورت بروز طوفان موجب بروز تأخیر می‌شود لذا این مهم موجب شد حدود یک دهه قبل طرح ساخت پل خلیج فارس که قشم را از طریق بندرلافت و بندر پهل به بندر‌عباس وصل می‌کند در دستور کار قرار بگیرد. با این حال مشکلاتی از قبیل، مسائل زیست‌محیطی و محدودیت تأمین منابع و حتی مسائل مهندسی و اجرایی موجب شد تا پس از چند ماه از آغاز کار این پروژه مهم متوقف شود.
اما به تازگی فتح الهی مدیرعامل منطقه آزاد قشم خبر از ادامه احداث این پل مهم داده و بیان کرد: عملیات اجرایی پل خلیج فارس نیز به عنوان یکی از پروژه های ملی و از خواسته های دیرینه مردم استان هرمزگان و جزیره قشم طی هفته های آینده آغاز خواهد شد.
از جمله مزایایی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد، رونق اقتصادی منطقه، نزدیک شدن فاصله قشم به بندرعباس که برابر با ۲ هزار ۲۰۰ متر است.
از آنجایی که بسیاری از سواحل جنوبی ایران در حال حاضر توانایی پذیرش کشتی‌های بالای ۱۰۰ هزار تنی را ندارند، بلکه در آینده نیز به دلیل مشکلات فنی، از جمله محدودیت‌های محیطی (مانند عمق آب در بنادر) و مسائل مالی توانایی پذیرش را نخواهند داشت. در چنین شرایطی، سواحل جزیره قشم که در بعضی نقاط عمقش به حدود ۴۰ متر می‌رسد این امکان را داشت که بتواند کشور را با اسکله‌ای مطابق استاندارد‌های روز دنیا برای پذیرش کشتی‌های فوق سنگین در این زمینه توانمند کند. به این ترتیب زمانی که چنین بندرگاه بزرگی در قشم ایجاد شود کشتی‌های حامل کالا‌ها به ایران به جای رفتن به بنادر دورتر جنوب خلیج فارس، می‌توانند در قشم پهلو بگیرند.
یکی از ویژگی‌های مهمی که در ساخت این پل در نظر گرفته شده ایجاد دو مسیر برای خودرو‌ها و قطارهاست موضوعی که نفش مهمی در تسریع حمل مسافر و کالا می‌تواند داشته باشد.
حال باید دید این طرح مهم که تحولی در عرصه تجاری ،اقتصادی و گردشگری برای قشم و هرمزگان ایجاد میکند در یک وعده مختوم می شود و یا واقعا اجرای آن عملی خواهد شد یادمان باشد که احداث مزارع پرورش میگو در جزیره قشم علاوه بر بستن شریان های ساحلی و گردشگری و گلایه های مردمی سودی مثل توسعه گردشگری ندارد و امید که این طرح مهم جنبه عملی پیدا کند.

Advertisement Banner
نوشته قبلی

استاندار: نبود راهبرد مشخص باعث پراکندگی و بی نظمی در اجرای پروژه های روستایی شده است

نوشته‌ی بعدی

بنیاد برکت از ۲۰۰ طرح پارک علم و فناوری حمایت می کند

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

نوشته‌ی بعدی
بنیاد برکت از ۲۰۰ طرح پارک علم و فناوری حمایت می کند

بنیاد برکت از ۲۰۰ طرح پارک علم و فناوری حمایت می کند

تازه ترین اخبار روز

  • (بدون عنوان)
  • احتکار در شرایط جنگی؛ تهدیدی برای اقتصاد و همبستگی ملی
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اعلام کرد پدافند بندرعباس پرتابه‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کرد
  • (بدون عنوان)
  • مدیر بنادر و دریانوردی قشم: بندر شهید ذاکری قشم تعطیل شد

صفحات مهم

درباره ما

تماس با ما

آرشیو روزنامه ها

  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما