کاظم گلخنی
بعد از انتشار مکرر مشکلات حوزه راهداری استان و به تصویر کشیدن خرابی ابنیه و پل های محورهای مختلف استان در ندای هرمزگان، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای هرمزگان گفت: تعمیر اساسی پلها نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
ایرج علیزاده رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای هرمزگان گفت: برای تعمیر اساسی ۴۱۴ پل بزرگ و کوچک در راههای شریانی و روستایی استان به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
علیزاده گفت: بیشترین پلهای تخریبی و تعمیری در شهرستان میناب قرار دارد.
وی کمبود نیروی ماهر، کمبود اعتبارات به دلیل چند برابر شدن نرخ مصالح در بازار، سرقت نرده پلها پس از برخورد وسایل نقلیه و استقبال نکردن شرکتهای پیمانکاری از مناقصهها را از جمله مشکلات موجود در زمینه نگهداری ابنیه فنی راهها عنوان کرد.
اداره نگهداری ابنیه فنی راههای هرمزگان متولی نگهداری ۱۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه پل و آبرو و ۹ دستگاه تونل به طول ۳ هزار و ۱۵۲ متر است.
نکته مهم آن است که با مشخص شدن این وضعیت اینجاست که پای نمایندگان استان در مجلس به وسط می آید تا کارکرد و پیگیری های خود را نشان دهند. نمایندگانی که همواره گوش بزنگ هستند تا اداره یی باتلاش خود طرحی را اجرا کرده، رونمایی کند و بلافاصله نماینده یی از راه می رسد و با بدست گرفتن قیچی و سخنرانی و عکس های آن چنانی، می خواهند به افکار عمومی القا سازند که این از تلاش اوست. از همین رو عجیب نیست که برخی از نمایندگان حتی از اندک طرح های کوچک در حوزه راه بهره برداری تبلیغاتی کرده، سعی دارند این توفیقات را به اسم خود ثبت کنند. در حالیکه با این اعتراف از وضعیت پل های استان کاملا مشهود است که در این حوزه غفلت بزرگی صورت گرفته و پیگیری موفقی در جهت جلب اعتبار برای استانی که مهمترین حوزه ترانزیتی کشور است از سوی هیچ نماینده یی یا مسئول عالیرتبه یی در استان انجام نشده است. بهترست از این پس نمایندگان با پل های فرسوده عکس نمایشی بگیرند تا شاید جلب توجهی از سوی مرکز برای تامین اعتبار مورد نظر در ترمیم و اصلاح پل ها صورت گیرد.