ندای هرمزگان – کاظم گلخنی
حادثه جاده ای محور کهورستان لار با ۶ کشته بار دیگر تیتر همه ی رسانه ها شد، طبق گفته فرماندار لار در دو سال گذشته ۱۲۰ نفر در حوداث جاده ای محور لار به بندرعباس جان خود را از دست داده اند .
به گزارش ندای هرمزگان، بعد از انتقاد شیخ جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس از وضعیت این جاده که هنوز بخش های از آن در هرمزگان و فارس دو بانده نشده است برای بار چندم نشستی در فرمانداری بندر خمیر برگزار شد.
میرهاشم خواستار در جلسه بررسی آخرین وضعیت محور کهورستان – لار که با حضور معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی، بازرس حوزه مدیرکل و بخشدار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: نصب و افزایش دوربین کنترل سرعت، تعریض جاده در نقاط بادید کم، افزودن تعداد پارکینگ ، چراغ چشمک زن و غیره از جمله اقداماتی است که ضرورت دارد جهت ایمنی بیشتر انجام شود.
خواستار همچنین با بیان اینکه رفع مشکلات موجود در این مسیر همواره جزو دغدغه ها و خواسته های جدی مردم و مسئولان بوده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تردد ،ضروری است نسبت به ایمن سازی نقاط حادثه خیز هرچه سریع تر اقدام شود.»
از این پیگیری ها بی جواب که عمری دراز دارد که بگذریم باید به نکته غریب و البته مهمی اشاره کرد و آن وارونه عمل کردن در امور اجرایی است که بنظر می رسد در این قصور گویا غفلتی بزرگ رخ داده است .
وقتی در همه ی کشورهای مترقی نظیر چین ،آلمان و … بیشترین توسعه حمل و نقل جاده ای صرف راههای ترانزیتی منتهی به بنادر می شود جای حیرت است که چطور مسئولان کشور طی این همه سال توجهی به جاده های بنادر هرمزگان بخصوص بندر اول ایران یعنی بندرعباس نکردند اما تا دلتان بخواهد در استان های نواحی مرکزی آزاد راه و بزرگراه ،راه آهن و فرودگاه ساخته شده است
علاوه بر آن همه ضایعه و تلفات جانی و مالی در به اصطلاح اتوبان بندرعباس به شیراز و اتوبان بندرعباس به لار سوال اصلی این است که علت این بی توجهی که به طور منطقی لطمه ای حیاتی به اقتصاد کشور بوده چیست؟