بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه, تیر 1, 1404
روزنامه ندای هرمزگان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
روزنامه ندای هرمزگان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اقتصاد

ایزوایکو مسئول بازسازی سکوی حفاری؛ ساحل بندرعباس میزبان «سحر» برای ریکاوری

توسط تیم نویسندگان ندای هرمزگان
1403-03-31
زمان مطالعه: 1 دقیقه
ایزوایکو مسئول بازسازی سکوی حفاری؛ ساحل بندرعباس میزبان «سحر» برای ریکاوری

ندای هرمزگان – مرضیه دشتی
مدیرعامل مجتمع کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با اعتماد به توانمندی داخلی و سفارش تعمیرات و بازسازی کشتی‌ها و دکل‌های نفتی به متخصصان داخل این مجتمع، ضمن جلوگیری از خروج ارز، هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از کشور را کاهش داده‌ایم.
به گزارش ندای هرمزگان، سلمان ضربی در حاشیه آغاز تعمیرات دکل نفتی «سحر یک» در مجتمع کشتی‌ سازی ایزوایکو و بازدید خبرنگاران از این پروژه، افزود: شرکت حفاری شمال، کار بسیار بزرگی را به مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران سپرده است که تلاش خواهیم کرد باتوجه به توان بومی و تجربه این مجتمع بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه این دکل نفتی نیازمند تعمیرات اساسی است، اظهار کرد: این دکل به مدت ۱۳ سال به صورت متوالی فعالیت داشته و خروج آن از فعالیت عملیاتی کار دشواری بوده که شرکت حفاری شمال با اعتمادی که به مجتمع ایزویکو داشته، اقدام به خروج از عملیات این دکل کرده است.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود دکل در دریا، سرعت در تعمیرات آن ضروری است و مجتمع صنایع فراساحل ایران بر این مهم واقف است و تمامی تمهیدات جهت تسریع در روند تعمیرات را انجام خواهد داد.
ضربی در ادامه در نشست خبری تاکید کرد: تعمیرات دکل‌ها در داخل کشور می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز ، موجب کاهش هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از شکور را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر دکل سحر یک، تعمیرات دکل‌های دیگر نیز در مجتمع کشتی‌سازی ایزویکو انجام شده است، گفت: تاکنون تعمیرات و اورهال حدود ۱۴ دکل با اتکا بر توانمندی متخصصان داخلی در این مجتمع انجام شده است.
سکوی حفاری سحر 1 برای بازسازی به ساحل بندرعباس رسید
مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز در این نشست خبری گفت: تعمیرات و بازسازی دکل نفتی «سحر یک» به عنوان یکی از دکل‌های حفاری صنعت نفت به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو آغاز شد که ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور بدنبال دارد.
علیرضا سلمان ‌زاده افزود: دکل نفتی سحر یک، یکی از دکل‌های دریایی است که ۱۳ سال در صنعت نفت فعالیت داشته و برای انجام تعمیرات و اورها به مجتمع کشتی سازی ایزوایکو سپرده شده است.
وی با اشاره به انتخاب مجموعه فراساحل ایزوایکو جهت تعمیر دکل سحر یک توسط شرکت حفاری شمال افزود: در ابتدا اقدام به شناسایی توانمندی‌های داخلی شد و مجموعه ایزویکو به عنوان یک شرکت ایرانی و توانمند داخلی عنوان مجری تعمیر این دکو انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات دکل نفتی سحر به دست متخصصان داخلی در مجتمع ایزوایکو از خروج ارز کشور جلوگیری ‌می‌کند، بیان کرد: زمان پیش‌بینی شده برای تعمیرات و اورهال این دکل نفتی، ۲ ماه است و بعد از آن به عرصه صنعت نفت بازخواهد گشت.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار کرد: شرکت حفاری شمال، ۹ دکل خورشیدی و سه دکل دریایی دارد که این دکل‌ها در پروژه‌های متنوع صنعت نفت وظیفه حفاری و تکمیل چاه‌ها را برعهده دارند.
سلمان‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص انتخاب مزیت رقابتی در قیمت در برابر کارگزاران خارجی، بیان کرد: قطع به یقین مزیت رقابتی با کارگزاران خارجی دارد و در اصل یکی از مباحث اصلی بحث خروج ارز است که باتوجه به توانمندی‌ها و تجربه طولانی شرکت ایزویکو در زمینه ساخت و تعمیر سکوهای مختلف نفتی و گازی، این فرصت در کشور ایجاد شده است.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده‌ای به مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج‌فارس ایجاد شده است.
ایجاد این مجموعه؛ با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌ منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.
ایزوایکو از طریق خلیج‌ فارس به آبهای بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه‌های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

Advertisement Banner
نوشته قبلی

در کمتر از 12 ماه روی داد؛ «هـت تـریک» صادرات

نوشته‌ی بعدی

مناظره ی تلویزیونی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

نوشته‌ی بعدی
مناظره ی تلویزیونی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری

مناظره ی تلویزیونی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری

تازه ترین اخبار روز

  • (بدون عنوان)
  • احتکار در شرایط جنگی؛ تهدیدی برای اقتصاد و همبستگی ملی
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اعلام کرد پدافند بندرعباس پرتابه‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کرد
  • (بدون عنوان)
  • مدیر بنادر و دریانوردی قشم: بندر شهید ذاکری قشم تعطیل شد

صفحات مهم

درباره ما

تماس با ما

آرشیو روزنامه ها

  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما