بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه, تیر 1, 1404
روزنامه ندای هرمزگان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
روزنامه ندای هرمزگان
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه شهر بندرعباس

ابلاغ نرخ نامه جدید حمل و نقل درون شهری؛ راننده نـاراضی؛ مسافر نـاراضی!

توسط تیم نویسندگان ندای هرمزگان
1403-03-31
زمان مطالعه: 1 دقیقه
ابلاغ نرخ نامه جدید حمل و نقل درون شهری؛ راننده نـاراضی؛ مسافر نـاراضی!

ندای هرمزگان – مرضیه دشتی
از سال 1399 تاکنون نرخنامه جدیدی برای رانندگان تاکسی شهر بندرعباس مصوب نشده بود و به همین دلیل همیشه شاهد درگیری های کلامی بین رانندگان و مسافران بودیم.
به گزارش ندای هرمزگان، با آغاز هوای گرم در تابستان پیش از موعد بندرعباس، مسافران از کمبود تاکسی، معطل شدن و نبود زیرساخت‌های مناسب برای رفت‌ وآمد گلایه مند هستند و از افزایش نرخ کرایه رضایت ندارند.
در همین خصوص رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ندای هرمزگان اذعان داشت: از ابتدای هفته جاری، نرخ نامه‌ جدید به رانندگان ابلاغ ‌شده و تمام رانندگان تاکسی‌های شهری موظف هستند از هفته آینده نسبت به نصب نرخ نامه مصوب شده از سوی شورای اسلامی شهر، اقدام کنند در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.
حمیدرضا حیدری‌ پوری با اشاره به این افزایش کرایه مصوب شده افزود: مسافران در صورت مشاهده تخلف رانندگان تاکسی می‌توانند با شماره‌گیری 3000761761 شکایت خود را ثبت کنند یا با مراجعه به این سازمان، موضوع اعتراضی خود را به ‌صورت حضوری اعلام کنند.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در بخش بازرسی 9 بازرس را برای سرکشی از ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر بندرعباس در نظر گرفته‌اند تا در صورت مشاهده تخلف رانندگان خاطی را شناسایی نمایند و با آن‌ها برخورد کنند.
در همین ارتباط یک راننده تاکسی با اشاره به تورم و گرانی های موجود به ویژه در بخش تعمیرات خودرو و دیگر هزینه های جانبی تحمیل شده مانند تغییر دستمزد تعمیرکاران و وسایل جانبی و یدکی، گفت: ما نیز جزو مردم هستیم و می دانیم همین نرخ های قبلی برای عده ای زیاد محسوب می شد ولی ما نیز در برابر کوهی از مشکلات قرار داریم و نرخ نامه جدید نمی تواند گره گشای مشکلات ما باشد.
وی با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی بندرعباس، خودروهای عمومی و تاکسی ها می بایست حداکثر در یک بازه زمانی 5 تا 7 ساله تعویض شوند تا هزینه روی دست راننده نگذارد.
وی با بیان اینکه نزدیک به دو دهه سابقه رانندگی تاکسی دارد، بیان کرد: بسیاری از هم صنفان من در پایان یک روز کاری مجبور هستند تا تمام درآمد یک روز خود را صرف تعمیر و نگهداری تاکسی خود کنند.
گزارش خبرنگار ما حاکیست؛ برخی دیگر از رانندگان با اشاره به افزایش هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری، بیمه ها، تصادفات و… تاکید کردند: مسئولان تاکسیرانی می بایست برای کاستن از بار مشکلات راهکارهایی پیدا کرده و ما را مقابل مردم قرار ندهند.
در عین حال آقای جلالی که خود را بازنشسته یکی از ادارات دولتی معرفی می کرد، گفت: حمل و نقل عمومی یکی از معضلات جدی مردم بندرعباس است و نرخ های جدید نیز باری اضافه بر مردم خواهد بود.
وی افزود: بهتر است مسئولان استان و شهرداری با افزایش اتوبوس های خط واحد در تمام مسیرهای فرعی و اصلی شهر بندرعباس یاری گر اقشار کم درآمد و کارمندان و کارگران و دانش آموزان و دانشجویان باشند.
گزارش ندای هرمزگان حاکیست؛ اعلام نرخ نامه جدید ظاهرا نتوانسته هیچکدام از دو سوی ماجرا یعنی رانندگان و مردم را راضی نگه دارد.

Advertisement Banner
نوشته قبلی

نوبانی خطاب به صنایع غرب بندرعباس: «خیـرِ» تـان به شـهر برسـد!

نوشته‌ی بعدی

انتخابات و وعده های رنگارنگ

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

تیم نویسندگان ندای هرمزگان

نوشته‌ی بعدی

انتخابات و وعده های رنگارنگ

تازه ترین اخبار روز

  • (بدون عنوان)
  • احتکار در شرایط جنگی؛ تهدیدی برای اقتصاد و همبستگی ملی
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اعلام کرد پدافند بندرعباس پرتابه‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کرد
  • (بدون عنوان)
  • مدیر بنادر و دریانوردی قشم: بندر شهید ذاکری قشم تعطیل شد

صفحات مهم

درباره ما

تماس با ما

آرشیو روزنامه ها

  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزش
  • فرهنگی
  • پزشکی
  • روزنامه امروز ندای هرمزگان
  • آرشیو روزنامه ها
  • تماس با ما
  • درباره ما