ندای هرمزگان – کاظم گلخنی:
نارضایتی برخی از شهروندان جاسکی از نحوه نوبت دهی در بیمارستان خاتم الانبیا، اخراج کارکنان بومی حوزه درمان، ضعف مدیریتی ، عدم بکار گیری از تجهیزات بیمارستانی، برخوردهای خارج از عرف برخی از پرسنل بیمارستان با مراجعه کنندگان و بستری شدن بیماران بزرگسال و کودک در یک بخش باعث اعتراض مکرر شهروندان جاسکی شده
است.
مدتهاست که مردم جاسک از شرایط درمانی بیمارستان خاتم الانبیا گلایه مند هستند اما این گلایه ها حالا به منتهای مراتب خود رسیده است
در همین پیوند یکی از منابع مطلع به ندای هرمزگان بیان کرد: گلایه شهروندان جاسکی بجا و قابل تامل است، بخصوص نحوه برخورد با مراجعین در بیمارستان خاتم الانبیا و عدم مدیریت صحیح در انجام امورات محوله بیشتر به چشم می آید و متأسفانه دست اندرکاران بیمارستان عملکرد ضعیفی داشته اند.
وی که نخواست نامش فاش شود در ادامه بیان کرد: عدم برخورد مناسب با مراجعه کنندگان، عدم تشخیص صحیح بیماری، اعزام نابجای بیماران به مرکز استان که بعضا باعث مرگ بیمار شده، عدم مدیریت امکانات و تجهیزات، اخراج و تعلیق نیروهای بومی، عدم مدیریت پرسنل از جمله مشکلاتی است که به دلیل ضعف مدیریتی در بیمارستان جاسک باعث نارضایتی مردم و حتی کادر درمان شده است.
در همین ارتباط چندی قبل موضوعات مطروحه توسط خبرنگار ندای هرمزگان به دکتر عبدالعظیم احمدپور رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک منتقل شد وی نیز در جواب اعلام کرد به موارد مطرح شده رسیدگی می شود اما گویا رسیدگی نشده است.
نکته قابل تامل اینجاست که اغلب این گلایه ها از طریق پرسنل بخش درمان جاسک اعلام شده است. در همین پیوند یکی از منابع آگاه بیان کرد: متأسفانه مسئولان درمانی بیشتر بفکر فعالیت اقتصادی در شهر هستند تا توجه به امور درمانی، البته این خلاف قانون نیست اما بدون شک از کارکرد مناسب مدیران درمان جاسک می کاهد و این یک ایراد است.
وی به اخراج چهار نفر از پرسنل کادر درمان جاسک اشاره کرد و گفت: در مدیریت فعلی تاکنون چهار نفر اخراج شده اند که این رویه نیاز به بررسی و بازنگری دارد.
این فعال حوزه درمان گفت: عدم بهره گیری از تجهیزات بیمارستانی که خیرین در اختیار بیمارستان می گذارند از جمله دستگاه بزرگ اکسیژن ساز که پس از چند سال خاک خوردن به بیمارستان شهید محمدی داده شد، عدم بهره گیری از تجهیزات چشم پزشکی که تازه امسال در بهمن ماه راه اندازی شد بطوریکه چشم پزشک عنوان می کند که تجهیزات بسیار قدیمی هستند و نمی شود با اینها کار کرد، ضمن اینکه دستگاه سی تی اسکن بعد از اعتراض فراوان و مرگ بیماران مبتلا به کرونا بهمن ماه سالجاری فعال شد، همچنین ضعف در نگهداری و تعمیر وسائل نقلیه و تعمیرات آنها بخصوص آمبولانس ها از نکاتی است که نشانه ضعف مدیریتی مسئولان مرکز بهداشت درمان و بیمارستان جاسکاست.
وی افزود: در بیمارستان جاسک با وجود شیوع کرونا نوبت دهی بدون اصولی و ازدحام بیش از حد بیماران و همراهان انها انجام می شود،که این بعلت سر وقت نیامدن پزشک متخصص رخمی دهد.
قابل ذکر است که بخشی از این موارد بخصوص مشکل نوبت دهی و بستری شدن همه ی بیماران در یک بخش بیمارستان جاسک به روابط عمومی علوم پزشکی استان منتقل شد و دکتر فاطمه نورزیان در پاسخ بیان داشت:بیماران در بیمارستان جاسک در یک بخش بستری می شوند اما در همین بخش بستری اتاق های اطفال و بزرگسال مجزاست.
وی افزود: در خصوص نوبت دهی اینترنتی شرایط به گونه ای است که خود مردم چون اکثرا از روستاهای اطراف جاسک به بیمارستان مراجعه می کنند امکان دسترسی و استفاده از نوبت دهی اینترنتی را ندارند.
قابل ذکر است گلایه ها بخصوص در مورد اعزام بیماران اورژانسی به مرکز استان از موارد قابل توجهی است که نیاز به پاسخگویی مسئولان بیمارستان جاسک دارد. در همین پیوند یکی دیگر از پرسنل کادر درمان بیان کرد: بیماران اعزامی اکثراً بدون تیم متخصص اعزام میشوند، مثلاً بیماران که جهت زایمان اعزام میشوند بدون ماما اعزام شده اند و بیماران اورژانسی نظیر بیماران ضربه مغزی بدون تیم احیا و بیهوشی با امبولانس های فرسوده که تجهیزات مراقبتی خوبی ندارد اعزاممی شوند.