ندای هرمزگان – گروه اقتصادی
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان هرمزگان گفت: امسال سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران با شعار قرض الحسنه بانکداری مردمی در راستای ایران قوی و شانزده سال پیشگام در فناوری و نوآوری آغاز شده است.
به گزارش ندای هرمزگان، حسین شادخواست افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در 21 آذرماه 1386 با مشارکت 10 بانک دولتی وقت شامل بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، رفاه، صنعت و معدن و توسعه صادرات به عنوان سهام دار شروع به فعالیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 43هزار و 500 فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان هرمزگان پرداخت شده که بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال می باشد.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در این مدت، 400 فقره تسهیلات ازدواج به میزان 800 میلیارد ریال، 406 فقره تسهیلات فرزندآوری بالغ بر 273 میلیارد ریال و 4742 فقره تسهیلات کالا کارت معادل 3200 میلیارد ریال پرداخت شده است.
شادخواست با بیان اینکه بیش از 2هزار سازمان در کشور از طریق این بانک حقوق خود را دریافت می کنند، بیان داشت: هم اکنون 65 شرکت و سازمان در استان هرمزگان حقوق خود را از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران دریافت می کنند که تعداد حدود 7 هزار نفر پرسنل را در بر می گیرد.
وی اضافه کرد: طرح جدید 22 جاری از 22 آذرماه لغایت 22 بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و افراد حتی در مشاغل خرد نیز می توانند با افتتاح حساب، امتیاز خود را نسبت به حساب های پس انداز 35 درصد افزایش دهند.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان هرمزگان عنوان کرد: گام های موثر برداشته شده از بانکداری الکترونیکی به سمت بانکداری دیجیتال است که بانک قرض الحسنه مهر ایران از یکسال قبل در زمینه توسعه بانکداری غیرحضوری و دیجیتال انجام داده است و سامانه های مختلفی را جهت انجام کارهای غیرحضوری مشتریان طراحی کرده بطوریکه در حال حاضر 68 درصد از افتتاح حساب های استان هرمزگان و 43 درصد از تسهیلات استان بصورت غیرحضوری صورت می گیرد.
شادخواست تصریح کرد: در بخش ضمانت تسهیلات هم بانک اقدامات بسیاری را از جمله استفاده از سامانه های اعتبارسنجی انجام داده است به این صورت که اگر رتبه اعتبارسنجی وام گیرنده بالا باشد، نیازی به ضامن نیست و تسهیلات بدون ضامن به شخص پرداخت می شود.
وی با اشاره به اهداف مهم بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان تاسیس تاکنون افزود: فرهنگسازی نسبت به سنت پسندیده قرض الحسنه، استفاده از فناوری و پیاده سازی بانکداری الکترونیکی، استقرار سیستم مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو و تنوع در ارائه خدمات بانکی از جمله این اهداف می باشد.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران استان هرمزگان گفت: این بانک با چشم انداز توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را در رابطه با محورهای کاری زیر تدوین کرده است.
شادخواست یادآور شد: توسعه بهداشت و سلامت با اولویت توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی، حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت های مردم محور زیست محیطی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت توانمندسازی مددجویان و توان خواهان سازمان های حمایتی، ریشه کنی فقر، تحقق حقوق شهروندی، حمایت از جوانان و ازدواج و تشکیل خانواده از جمله برنامه های مورد هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
وی اظهار داشت: همچنین فعالیت های مهم بانک در بخش مسئولیت اجتماعی و اقدامات صورت گرفته شامل مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت در تهیه اقشار آسیب پذیر، کمک غیرنقدی بابت زلزله و سیل در شهرهای آسیب دیده مانند روستای سایه خوش بندرلنگه، کمک هزینه تعمیر و تجهیز مدارس و دانشگاه ها و مساجد کشور و تهیه نوشت افزار به مناطق محروم به شمار
می رود.