ندای هرمزگان – گروه خبر
دهه فجر سال جاری 67 طرح برق رسانی با هزینه 756 میلیارد ریال در استان هرمزگان افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: این طرح ها شامل، 45 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی،14 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 94 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 13 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی، 240 دستگاه پست هوایی و 35 دستگاه پست زمینی است.
هاجر عبدی افزود: همچنین در دهه فجر امسال نیز 7 هزارو 294 چراغ روشنایی معابر جدید نصب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 109 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 197 کیلومتر شبکه فشار متوسط به طول شبکه توزیع برق استان افزوده شده
است.
وی بیان داشت: طی 10 ماهه امسال، 4 هزارو 442 چراغ روشنایی معابر به تاسیسات این شرکت اضافه و 455 دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 67 مگاولت آمپر نصب شده است.
وی اضافه کرد: با نصب و بهره برداری از این پروژه ها، طول شبکه فشار متوسط استان به 15 هزارو 700 کیلومتر و شبکه فشار ضعیف به 9 هزارو 370 کیلومتر افزایش
یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد: با اضافه شدن ترانسفورماتورهای جدید مجموع ترانسفورماتورهای در حال بهره برداری استان به 27 هزارو 9 دستگاه به ظرفیت 4 هزارو775 مگاولت آمپر
رسید.
به گفته عبدی، هم اکنون 285هزار چراغ روشنایی معابر در سطح هرمزگان روشن است که ضریب نفوذ روشنایی به شهرها و روستاهای استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 722 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استفاده می کنند که 15 هزار مشترک در سال جاری پذیرش شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان عنوان کرد: شبکه های توزیع برق در گستره وسیعی از استان هرمزگان پراکنده شده که با توجه به اقلیم خاص استان و وجود مناطق ساحلی و کوهستانی باعث شده نگهداری از شبکه و تاسیسات برق رسانی با چالش جدی روبرو شود.
عبدی تصریح کرد: رطوبت بالای مناطق ساحلی باعث شده عمر مفید این تاسیسات به یک سوم کاهش یابد و پایداری شبکه را دچار اختلال کند اما با این وجود تلاش می شود با سرویس به موقع تاسیسات، شبکه پایدار بماند.
وی یادآورشد: ارائه خدمات غیرحضوری برق که از امسال اجرایی شده یکی دیگر از گامهایی است که صنعت برق با هدف تحول دیجیتال و دولت الکترونیک برداشته تا خدمات خود را به طور کامل غیرحضوری کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: در حال حاضر همه خدمات برق از قبیل، استعلامهای برقی، درخواست انشعاب، مشترک جدید و خدمتهای دیگر به صورت غیرحضوری ارائه میشود و نیازی به حضور مردم به ادارات برق یا دفاتر پیشخوان دولت نیست.عبدی ابراز داشت: مشترکان می توانند از طریق درگاههای خدمات الکترونیک مانند میز خدمت الکترونیکی موجود در سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یا اپلیکیشن «برق من» خدمات مورد نیاز خود را غیرحضوری دریافت کنند.