بانک قرض الحسنه مهر ایران ، با استعانت از درگاه ذات احدیت و به عنوان نخستین و بزرگ ترین بانک قرضالحسنه کشور، این افتخار را دارد که در خدمت ملت شریف ایران و مردم خونگرم استان هرمزگان باشد.
«حسین شاد خواست» مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان این سخن اظهار داشت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در 22 آذر سال 1386 آغاز به کار کرد و در حال حاضر با بیش از 500 شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچ گونه فعالیت تجاری و با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی چون : توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال ، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق كم تر برخورداروپرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد را در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه دنبال و پیگیری کرده است.
مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، جذب بیش از 19 میلیون مشتری و پرداخت وامهای قرض الحسنه را که به بیش از 18 میلیون فقره بالغ می شود، حاصل خدمات این بانک در طول 17 سال فعالیت عنوان کرد.
«حسین شاد خواست» در ادامه تصریح کرد: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک قرضالحسنه مهر ایران برنامه های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده است که می توان به مواردی چون : افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک ، سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک ، اینترنت بانک ، طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک َ، راهاندازی نئوبانک قرضالحسنه (کیوبانک) و ارائه خدمات مالی گسترده بر بستر این پلتفرم ،راه اندازی سامانه پیشخوان مجازی،سامانه معدل حساب آنلاین، راه اندازی سامانه توثیق سهام،راه اندازی سفته و برات الکترونیک،احراز هویت آنلاین «سجام» وکارت هدیه مجازی اشاره کرد.
مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران یادآور شد:
با این اقدامات، همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است و این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.
مسئولیت اجتماعی
«حسین شاد خواست» با اشاره به مسوولیت اجتماعی نهادها و دستگاه ها در قبال جامعه و مردم،به تشریح اقدامات بانک در حوزه مسوولیت های اجتماعی پرداخت و گفت:
بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی و با احساس مسوولیت برای کمک در جهت غلبه بر معضلات و رفع چالش های آموزشی،بهداشتی و درمانی جامعه، اقدامات گوناگونی را در سکوت خبری و بدون انجام تبلیغات مرسوم در دستور کار خود قرار داده که از جمله این اقدامات می توان به:
کمک بلاعوض برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمهتمام در مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض به سازمان بهزیستی کشور برای تأمین هزینه دارو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت دو مدرسه در مناطق محروم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال، تهیه بستههای معیشتی و ارزاق برای توزیع بین نیازمندان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استانهای مختلف، کمک به بازسازی روستاها، مشارکت در تجهیز کتابخانههای مناطق محروم کشور و کمک غیرنقدی به معلولان، مؤسسات خیریه و شیرخوارگاهها اشاره کرد.
مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه به تشریح وضعیت بانک در استان هرمزگان پرداخت و افزود:
بانک قرض الحسنه مهر ایران در هرمزگان دارای 16 شعبه در شهرهای بندرعباس.کیش.قشم.حاجی آباد.پارسیان.بستک.جناح.بندرلنگه.بندرخمیر.میناب.رودان.جاسک و 3 باجه در شهرهای سیریک ، درگهان و کیش بوده و تاکنون توانسته است از ابتدای تاسیس بانک 279 هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش 119 هزارمیلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: بانک درسال گذشته بیش از 49 هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش 24 هزاررمیلیارد ریال به مردم شریف استان هرمزگان پرداخت کرده است.
به گفته « حسین شاد خواست»، همچنین در8 ماه ابتدای سال جاری 52 هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش 56 هزارمیلیارد ریال پرداخت شد که از وام های پرداختی ، بیش از17000 فقره وام بدون ضامن به ارزش9500 میلیارد ریال و بالغ بر 590 فقره وام ازدواج و فرزند آوری به ارزش 1206 میلیارد ریال پرداخت شده است.