ثبت سفارش کتابهای درسی دانش آموزان میان پایه از دیروز، نهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، دانشآموزان میان پایه (در پایه های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) می توانند از امروز نسبت به ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه https://irtextbook.ir اقدام کنند.
مهلت ثبت نام کتب درسی میان پایهها تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.
همچنین ثبت نام پایههای ورودی (آمادگی۱ (استثنایی)، اول۱ (استثنایی)، اول مقدماتی(استثنایی)، پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم) از ۵ تیرماه آغاز و تا ۱۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
متقاضیان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام و به نکات زیر توجه کنند:
– ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانشآموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام میشود، مدارس میبایست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانشآموزان را در سامانه سیدا بهروزرسانی و در اولین فرصت، دانش آموزان را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت نام کنند.
– دانش آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام
کنند.
نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز است.
– مدیران مدارس موظفند از طریق سامانه مربوطه پس از ثبت نام بسته اصلی دانشآموز، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش-آموزان جهت کتابهای درسی انتخابی، هدیههای آسمان(ویژه اقلیتهای دینی)، ضمیمه پیامهای آسمان (ویژه اهل سنت) و استعداد درخشان اقدام
کنند.
– بهای کتاب های درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمت های پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
– کتاب های درسی دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده توزیع می شود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه به شرح ذیل وجود دارد:
– در صورت جابهجایی دانش آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش آموز بهطور خودکار در سامانه اصلاح و کتابهای درسی دانش آموز در مدرسه جدید تحویل داده می شود.
– در صورت جابهجایی دانش آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسه های مبداء و مقصد، مدرسه مقصد و یا دانش-آموز ملزم به اصلاح سفارش است، کتاب های درسی دانشآموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل می شود.
– در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانشآموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانشآموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتابهای درسی دانشآموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی جدید دانشآموز به مدرسه فراهم شود.
– در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا پایه یا رشته تحصیلی دانش آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، به شرح ذیل اقدام شود:
– مدرسه (مبداء) ملزم به ثبت حواله مرجوعی به منطقه و تحویل کتاب به منطقه است.
– منطقه ملزم به بررسی و تایید حواله مرجوعی از مدرسه است.
– پس از تایید منطقه، مدرسه محل تحصیل (مقصد) و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتاب های درسی دانش آموز متناسب با پایه یا رشته تحصیلی یا مدرسه جدید دانش آموز، به مدرسه فراهم شود.