گروه: فرهنگ و ادب
شماره روزنامه:3068
تاریخ :1397/07/28 ساعت 10:05:29
تعداد بازدید: 24
احمد الستي خبر داد؛ تأکيد بر جنبه آموزش در نشستهاي اين دوره پررنگ است
email pdf word plus minus reset color
دبير علمي مجموعه نشستهاي سيوپنجمين جشنواره بينالمللي فيلم کوتاه تهران جنبه آموزشي اين دوره از نشستهاي جشنواره را پررنگ خواند و گفت: امسال وضعيت متفاوت است زيرا بسيار بر آموزش تأکيد وجود دارد.

عکس اصلی خبر

به گزارش ستاد خبري سي و پنجمين جشنواره بينالمللي فيلم کوتاه تهران، احمد الستي، دبير علمي مجموعه نشستهاي سيوپنجمين جشنواره بينالمللي فيلم کوتاه تهران درباره برنامهريزي اين بخش گفت: يکي از ضرورتهاي طراحي اين نشستها نيازهايي است که ما فکر کرديم، ميبايست فيلمسازان جوانمان در نظر بگيرند و بنا به نياز اين جلسات طراحي شد.

او افزود: کساني که در طراحي اين جلسات حضور داشتند و اتاق فکر را تشکيل دادند، همه اساتيد سينما، فيلمسازان با سابقه و افراد داراي شهرت بينالمللي هستند. ما در خلال چندين نشست متوالي و طي چندين ساعت اين جلسات را طراحي کرديم.

دبير علمي مجموعه نشستهاي سيوپنجمين جشنواره بينالمللي فيلم کوتاه تهران تصريح کرد: کساني که اين جلسات را طراحي کردند، سالهاست که به آسيبشناسي فيلمهاي کوتاه ايران، تسلط دارند و با کليه مشکلاتي که فيلمهاي ما در سراسر ايران دارند، آشنا هستند. در واقع ميتوان گفت، همه کساني که در اين اتاق فکر حضور داشتند و آسيبشناسي فيلمهاي کوتاه ايراني را انجام دادند؛ به دفعات بسيار زيادي داور جشنوارههاي فيلم کوتاه در همه جاي ايران بودهاند و فيلمهاي زيادي را در خلال سالهاي متمادي ديدهاند.

او ادامه داد: بر اساس آسيبشناسياي که اين داوران و اساتيد سينما به دست آورند، اين جلسات طراحي شده که شامل 4 روز
 است.

دبير علمي مجموعه نشستهاي سيوپنجمين جشنواره بينالمللي فيلم کوتاه تهران درباره روند اجرايي اين نشستها گفت: در اين نشستها مباحثي چون: نقش مينيماليسم در سينما؛ باور پذيري در سينما؛ رئاليسم در سينماي معاصر کوتاه ايراني و نقش لحظات ساختاري فيلم کوتاه پرداخته ميشود.

الستي درباره مباني آموزشي در نشست “نقش لحظات ساختاري فيلم کوتاه”، توضيح داد و بيان کرد: در اين نشستها، مباحثي نظير آغاز در فيلم کوتاه چيست؟، پايان در اين آثار چيست؟، نقاط عطف فيلم کوتاه چيست؟ و به طور کلي بحثهاي ساختاري فيلم کوتاه بحث ميشود. هر کدام از اين 4 روز به 4 جلسه تقسيم شده است که هر کدام بين 5/1 تا 2 ساعت به طول ميانجامد.

او خاطرنشان کرد: در هر کدام از اين جلسات يک مهمان که سابقه بسيار زيادي در هنر دارد، دعوت شده است. در واقع ابتدا جلسهاي با ديدگاه کلي به هنر آغاز ميشود و سرانجام به نياز فيلم کوتاه درباره موضوع مطرح شده ميپردازد.

الستي درباره روند نشستها گفت: روند نشستها به اين صورت است که ابتدا مفاهيم مرتبط با فيلم کوتاه بحث خواهد شد. مثلاً در نخستين جلسه هر روز، يک مفهومي مانند مينيماليسم در هنر را خواهيم
 داشت.

 در جلسات بعد مينماليسم به طور کلي و از ديدگاه يک صاحب نظر، هنرمند، نقاش يا فيلمساز بررسي ميشود. جلسه پاياني اين نشستها به اينکه چگونه مينيماليسم در فيلم کوتاه وارد ميشود؟ و سرانجام چه نيازي فيلم کوتاه ايران به هر کدام از اين مفاهيم خواهد داشت؟ اختصاص دارد. بخش پاياني اين جلسات ارتباط اسکايپي با يک صاحب نظر بينالمللي و طرح ديدگاهها و نظرات او درباره فيلم کوتاه خواهد بود.

او تأکيد کرد: درست قبل از فيلم کوتاه ما نقش مفاهيم کليدي را در ارتباط با فيلم بلند بررسي خواهيم کرد و بعد از اينکه مفهوم در سينما مورد نظر قرار خواهد گرفت ما به نقش آن در فيلم کوتاه خواهيم پرداخت. در واقع هدف اين است که اين جلسات به بحثهاي فيلم کوتاه منجر شود.

اخبار اين رويداد بينالمللي در سايت جشنواره به نشاني
www.tisff .ir   و همچنين وبسايت انجمن سينماي جوانان به نشاني
 
www.iycs.ir   قابل دسترسي است.


up email pdf word plus minus reset color
گروه: فرهنگ و ادب
شماره روزنامه: 3068
تاریخ :1397/07/28 ساعت 10:05:29
تعداد بازدید: 24
نظر دیگر کاربران درباره این خبر...
بدون اطلاعات
نظر شما چیست؟


شما کاربر محترم، با استفاده از فرم زیر می توانید نظر خود را برای روزنامه ارسال نمایید. نظر شما پس از تائید مسئولین روزنامه در همین قسمت قرار خواهد گرفت.
باتشکر
نــام: * متن نظر:
   
 
 
  
   
نام خانوادگی:  
رایــانـامـه:  
سایت/وبلاگ:  
محرمانه ماندن مشخصات  
 
کد امنیتی