گروه: فرهنگ و ادب
تاریخ :1399/05/06 ساعت 10:57:34
تعداد بازدید: 129
خاطرات صحنه
email pdf word plus minus reset color
قسمت دوم

عکس اصلی خبر

مهدی عطایی

چند خاطره از زنده یاد استاد حبیب زاده

در سال 64 نمایش من بنام شکوه سلیمان برای اولین بار از استان به جشنواره فجر راه یافت ما علاوه بر عوامل نمایش 5 نفر دیگه هم میتوانستیم همراه داشته باشیم .

من با مشورت با دوستان و استاد قویدل تصمیم گرفتیم  به آقای حبیب زاده پیشنهاد دهیم که همراه با چهار نفر دیگر گروه مارا در این سفر همراهی کنند چون در بین گروه‌های دیگر شایسته تر از گروه ایشان نمی دیدم از این رو به روانشاد گفتم 4 نفر را به انتخاب خودت انتخاب کن تا باتفاق هم در جشنواره چهارم شرکت کنیم .

این اولین باری بود که یک گروه تاتری از استان در جشنواره فجر شرکت می کرد .

یادم است که آقای داریوش گرمساری و خانم فریبا گرمساری و فکرکنم آقای سیروس کهوری نژاد هم بودند با هواپیما یا اتوبوس (یادم نیست استاد قویدل حتما به خاطر دارند )

راهی تهران شدیم و دوران پر خاطره ای با استاد داشتیم با این حال که اعضای گروه تاتر خودم و کسانی مانند خانم پور اسماعیلی یا حاج حسن رزم هم بودند اما عقیده داشتم حضور یک  گروه خوب تاتری در فجر برای کسب تجربه ارجحیت دارد و به سود تاتر استان است .

همدلی و حمایت و همراهی استاد حبیب زاده در طول سفر و بخصوص مدتی که در تهران باهم بودیم و همکاری و کمک شخص او در روز اجرا با گروه نمایش ما خاطره ای فراموش نشدنی و تحسین برانگیز از ایشان در اذهان دوستان باقی گذاشته است .

***

در سال 72 احمد آقا رئیس انجمن نمایش بود و من معاونش بودم آقایان اساتید گرام جناب حسین کریمی، عبدالرضا بلوچ نژاد، قویدل و فاضلی و زنده یاد سیاوش گرمساری هم در انجمن بودند. بعد از چند ماه آقای حبیب زاده از یک دوره درمان چند ماهه از تهران باز می گشتند پیشنهاد کردم و با دوستان یک برنامه استقبال گرمی از ایشان در فرودگاه ترتیب دادیم و تا داخل منزل همراهی کردیم که فکر کنم فیلم آن موجود باشد. و این دینی بود که ما باید بعنوان قدر دانی در قبال زحمات و خدمات  ایشان انجام می دادیم

ایام بزرگداشت هفته تاتر استان در سال 71 بود .

من و جناب حبیب زاده  با همکاری همه عزیزان از جمله قویدل، فاضلی و عزیزان سفر کرده کوروش و سیاوش گرمساری حدود یک هفته هر روز و روزانه بیش از سه ساعت برنامه و مراسم داشتیم و هر روز زنده یاد ناصر عبدالهی هم در مراسم شرکت می کرد و آواز می خواند و خبر آن بطور روزانه از صدا و سیما پخش می شد در واقع این هفته تاتر در شناساندن ناصر به جامعه هنری نقش بسزایی داشت. از ویژگی‌های این برنامه ها خلاقیت در نوع اجرا بود که بخصوص بانو سیما خانم پور سالاری توانمندی خود را در زمینه اجرا و مجری گری

بخش دیگر از مراسم اختصاص داشت به اجرای قطعه کوتاهی از نمایش های قدیمی که هم بخشی از پنالو توسط قویدل و خانم پور اسماعیلی اجرا شد و هم بخشی از چشم های خیره به راه توسط سرکار خانم سی سی زاده .

هرشب هم یکی از اساتید بزرگ تاتر استان بعنوان مهمان شرکت می کردند که پس از سالها دوری اساتیدی چون عبدالهادی معتمدی و مهدی جرجانی را از شهرستان های شیراز و تهران به برنامه دعوت کردیم. و استعدادهایی مانند حسین خراش و روانشاد جهانگیر بابایی   در زمینه طنز خوش درخشیدند  در این یک هفته هنرمندان تاتر استان به اثبات رساندند که اگر با هم متحد و یکدل باشند توانایی برگزاری چنین مراسم سنگینی را خواهند داشت. و این امکان پذیر نبود مگر با همدلی همه عزیزان بخصوص جناب استاد حبیب زاده .

بر ماست که قدر دان خدمات ارزنده این چهره شاخص تاتر هرمزگان باشیم .

یادش گرامی و نامش  جاوید باد

up email pdf word plus minus reset color
گروه: فرهنگ و ادب
شماره روزنامه: 3446
تاریخ :1399/05/06 ساعت 10:57:34
تعداد بازدید: 129
نظر دیگر کاربران درباره این خبر...
بدون اطلاعات
نظر شما چیست؟

شما کاربر محترم، با استفاده از فرم زیر می توانید نظر خود را برای روزنامه ارسال نمایید. نظر شما پس از تائید مسئولین روزنامه در همین قسمت قرار خواهد گرفت.