گروه: فرهنگ و ادب
شماره روزنامه:3071
تاریخ :1397/08/02 ساعت 08:48:52
تعداد بازدید: 27
چانه زني آموزش و پرورش و مجلس بر سر تاثير سوابق تحصيلي در «کنکور»
email pdf word plus minus reset color
دبير کل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينکه اکنون تعدادي از نمايندگان مجلس به دنبال اين هستند که سابقه تحصيلي در کنکور بي تاثير شده و هيچ نقشي در پذيرش دانشجو نداشته باشد گفت: از رياست مجلس، کميسيون آموزش و تحقيقات و نمايندگان درخواست دارم اجازه ندهند اين پيشنهاد مصوب شود.

عکس اصلی خبر

به گزارش ايسنا، مهدي نويد ادهم در حاشيه گردهمايي مشترک معاونين و مديران کل آموزش و پرورش، کنکور را يکي از موانع عدم اجراي سند تحول بنيادين دانست و اظهار کرد: اين شيوه پذيرش دانشجو که به روش تستي و در چند ساعت محدود انجام ميشود و همين آزمون، آموزش و پرورش را به شدت تحت تاثير قرار داده و آسيب پذير کرده است.

وي افزود: ما طبق سند تحول بنيادين تربيت در ساحت هاي شش گانه را مدنظر داريم در حالي که که دانش آموزان و خانواده هاي آنها تنها دروسي مانند فيزيک، رياضي و شيمي را مطالعه مي کنند. دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينکه از سوي ديگر در پايه دوازدهم 35 ساعت حضور دانش آموزان در مدارس را داريم که زياد است و بايد به 24 ساعت کاهش يابد تا دانش آموزان بتوانند در زمان باقي مانده براي کنکور آماده شوند گفت: با اين حال اين پيشنهاد در شوراي عالي آموزش و پرورش پذيرفته نشد.

نويدادهم تاکيد کرد: علت رد اين پيشنهاد اين بود که بايد از زمان دروس مختلف کاسته مي شد و در اين صورت هيچ مدرسهاي نپذيرفت که از زمان دروس رياضي و فيزيک کاسته شود،بنابراين بايد از زمان دروس جديد مانند مديريت خانواده و مطالعات فرهنگي کاسته ميشد در حالي که اين دروس، دروس اصلي مورد تاکيد سند تحول بنيادين هستند.

وي با اشاره به اينکه کنکور به ما اجازه نميدهد اين تحولات رخ دهد اظهار کرد: اخيرا بحثي در مجلس شوراي اسلامي مطرح است که کميسيون آموزش و تحقيقات بدون دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش اين بحث را پيگيري مي کند و آن اين است که بر اساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو سال 92، سابقه تحصيلي بايد مبناي عمل باشد و سازمان سنجش به صورت تدريجي اين موضوع را عملياتي کند تا سال اول حداقل 25 درصد و تا پايان پنج سال به حداقل 85 درصد برسد.

نويدادهم افزود: اکنون تعدادي از نمايندگان به دنبال اين هستند که سابقه تحصيلي بيتاثير شده و هيچ نقشي در پذيرش دانشجو نداشته باشد. اين پيشنهاد مغايرت 100 درصدي با روح قانون در سال 92 دارد و باعث بي عدالتي آموزشي مي شود، زيرا دانش آموزان مناطق محروم که دسترسي به مافياي کنکور ندارند و به کلاسهاي تست زني نميروند و متکي به کلاسهاي درس هستند، از اين رقابت باز ميمانند.


up email pdf word plus minus reset color
گروه: فرهنگ و ادب
شماره روزنامه: 3071
تاریخ :1397/08/02 ساعت 08:48:52
تعداد بازدید: 27
نظر دیگر کاربران درباره این خبر...
بدون اطلاعات
نظر شما چیست؟


شما کاربر محترم، با استفاده از فرم زیر می توانید نظر خود را برای روزنامه ارسال نمایید. نظر شما پس از تائید مسئولین روزنامه در همین قسمت قرار خواهد گرفت.
باتشکر
نــام: * متن نظر:
   
 
 
  
   
نام خانوادگی:  
رایــانـامـه:  
سایت/وبلاگ:  
محرمانه ماندن مشخصات  
 
کد امنیتی